Partneři 2024

• 41_Lawi

Facebook profil

Baja Divide Mexiko 2018

Den 1 – 31. 1. 2018

Večerní přílet do San Diega. Ujímá se nás Petr a Petra, kamarádi mého kamaráda z Aljašky a věnují nám úžasnou péči. Tenhle systém „kamarádi kamarádů“ funguje po celém světě.

Den 2 – 1. 2. 2018

Dáváme dohromady kola, musíme dokoupit věci, které se nám nevešly nebo jsme nemohli dovézt z Čech. Obětavá Petra nás rovnou provádí po San Diegu, navštěvujeme hotel Del Coronado, kde byl točený film Někdo to rád horké s Marilyn Monroe. Čas utekl rychle a vzhledem k setmění již v 17:30 odkládáme odjezd na zítřejší ráno.

Den 3 – 2. 2. 2018

Vstáváme ve 4:30, balíme, Mára připravuje snídani, přidávají se k nám i Petr a Petra, takže si užíváme ještě skvělou společnou chvíli. Děkujeme jim oběma a jejich dceři Kateřině za skvělé zázemí s výbornou atmosférou a full servisem. Po 6. hodině s prvním náznakem rozednění konečně vyrážíme. Spouštíme se nádherným divokým kaňonem asi 20 km od jejich rezidence k centru San Diega zpět na letiště, kde začíná náš trail Baja Divide. Už v San Diegu projíždíme přes Down town (centrum) a kolem zajímavých míst, které nelze minout bez povšimnutí. Na ulici hraje pouliční muzikant tématicky písničku Hotel California od Eagles, která údajně vznikla právě na jihu poloostrova Baja California v místech, kde by mělo končit po měsíci naše putování.

Opouštíme město, počátek je hodně po asfaltu. Až nakonec pár singlovek nás stočilo do vyprahlých hor. Hned první den nás prověřil v 10km kopci v teplotách přes 35 °C. Vše jde pomalejš, než jsme čekali. Setmění nás zastihuje ještě před mexickými hranicemi. Burger a hranolky s pivem v místním lokálku a noc pod širákem vzadu za barákem. Kousek od nás bydlí „roztomilý“ pavouček Černá vdova. Dnes 110 km. Po včerejšku opět zdržení. Plán byl už Mexiko.

Den 4 – 3. 2. 2018

Budíček za barem ve 4:40. Celou noc mi byla poměrně zima. Je tu výrazný rozdíl teplot přes den a v noci. To můžou teploty padnout až k nule. Opět dost výrazný kopec do pohraničního mexickýho městečka Tecate nám opět rychle rozproudil krev. Na hranicích nám celník dřív než povolení vstupu chce prodat jeho med a nějakou ostrou salzu. Vypadá to, že když nekoupíme, nedostaneme povolení ke vstupu. Přesto odmítáme. Je hodně smutný, ale povolení nám nakonec dává. Jen ta cena je o polovinu vyšší, než by měla být. Je brzo ráno a ospalé mexické městečko Tecate nás konečně vítá. Musíme tady vyřídit Pesa, mexické karty do trackeru a telefonu, dobít kamery a foťáky a všechny přístroje. Té elektroniky máme až příliš a dost nás to zdržuje. Stejně jako pořizování dokumentace, ale vše je tak nádherné, že nám to prostě nedá a fotíme a točíme.

Teď musíme nabrat dost jídla a vody a vyrazit dál do pouště a vyprahlých strmých hor, které nevypadají, že by nám daly něco zadarmo. Vůbec není snadné dostat se na naložených kolech po strmých cestách na vrcholky. Jen jídlo s vodou je přes 10 kg.

Další zpráva dle možnosti spojení.